doc. PhDr. Jana Galera Matúšová, PhD.
Jana Galera Matúšová absolvovala habilitáciu v odbore masmediálne štúdiá na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave a téma jej habilitačnej práce bola Komunikačné stratégie vybraných značiek v rôznych štádiách ich životného cyklu. Akademický titul PhDr. získala na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave v odbore masmediálne štúdiá a titul PhD. v odbore teória a dejiny žurnalistiky na Filozofickej fakulte UK s témou dizertačnej práce Interná a externá komunikácia korporácií. Akademický titul Mgr. jej bol udelený na Filozofickej fakulte UK v Bratislave v odbore žurnalistika.
Je autorkou vyše 90 publikácií a článkov, z toho sú tri monografie, dve učebnice, jedny učebné texty a jedny skriptá. Bola členkou redakčnej rady odborného mesačníka PR LIFE (vydávaný PR Klubom v ČR) a je členkou redakčných rád poľského časopisu Preferencje Polityczne, ktorý vydáva Centrum Innowacji, Transferu, Technologii I Rozwoju Fundacia Uniwersytetu Šlaskiego oraz Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Slaskiego, Marketing and Management of Innovations a ecoletra.com.
Ako člen PR Klubu v ČR bola mentor v rámci dvoch ročníkov mentoringového programu pre začínajúcich PR pracovníkov a v súčasnosti mentoruje juniorné marketérky v mentoringovom programe Holky z marketingu. Na manažérskych pozíciách pracovala pre medzinárodné spoločnosti, ako napríklad Sberbank, UniCredit Bank, Marks & Spencer, SAZKA, FALCK či Dedoles. Na český trh uvádzala nového virtuálneho mobilného operátora – LAMA MOBILE –, s ktorého kampaňou získala 2. miesto v súťaži EFFIE, so značkou Dedoles zase vyhrala PR ceny na Slovensku a v Českej republike.
Je členkou Vedeckej rady FMK UCM, Odborovej komisie pre doktorandské štúdium FMK UCM, Etickej komisia pre VVČ a Podnetovej komisie.