Ing. Tomáš Fašiang, PhD.

odborný asistent

Doktor Tomáš Fašiang vyštudoval obchodný manažment na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave. Dizertačnú prácu obhájil na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, kde od roku 2012 pôsobí ako odborný asistent. 

V rámci pôsobenia na FMK je členom Akademického senátu FMK UCM a súčasne predsedom finančno-legislatívnej komisie. Ďalej je členom organizačného výboru konferencie Marketing and Media Identity, členom ​​Českej marketingovej společnosti, Klubu učitelů marketingu, POPAI Central Europe. Je vedúcim projektu Vedeckej grantovej agentúry Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR a Slovenskej akadémie vied s názvom: „Zmena preferencií v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie“ (2021 – 2023). Je spoluriešiteľom projektu s názvom: „Príprava cestovnej mapy pre obehové hospodárstvo na Slovensku“, ktorý je realizovaný Ministerstvom životného prostredia SR, Európska komisia a OECD (2020-2022).

Odborne sa venuje problematike marketingovej komunikácie a spotrebiteľského správania ako integrálnej súčasti procesu strategického rozhodovania v oblasti komunikácie maloobchodu. V rámci vedeckej činnosti sa venuje problematike maloobchodu s orientáciou na analýzy obchodných a marketingových činností v nákupnom spáde maloobchodu a vytváraní návrhu modelov predikcie sklonov spotrebiteľov pri realizácii budúcich nákupov. Ďalej sa venuje opodstatnenosti využívania nových komunikačných metód a implementácii nových komunikačných technológií v marketingu maloobchodu. V rámci svojej vedeckej činnosti sa venuje aj problematike cirkulárnej ekonomiky v kontexte s procesmi marketingovej komunikácie. V tejto oblasti publikuje doma aj v zahraničí.

Je riešiteľom a spoluriešiteľom viacerých medzinárodných a domácich vedeckých projektov, autorom a spoluautorom vedeckých monografií a mnohých publikácií v domácich a zahraničných časopisoch a zborníkoch indexovaných aj v medzinárodných databázach.

Oblasti záujmu: marketing, marketingové stratégie, marketingové analýzy, marketingová komunikácia, psychológia a sociológia trhu, spotrebiteľské správanie na B2B a B2C trhoch, hodnota zákazníka, výskum trhového prostredia, skúmanie procesov marketingovej komunikácie v kontexte problematiky cirkulárnej ekonomiky, IT inovácie a ich implementácia v procese štandardizácie rozhodovacích procesov.