doc. PhDr. Jana Radošinská, PhD.

prodekanka pre vedeckovýskumnú činnosť a zahraničné vzťahy docentka zástupkyňa šéfredaktora vedeckého časopisu Communication Today osoba zodpovedná za študijný program masmediálna komunikácia

 

 

Docentka Jana Radošinská pôsobí na FMK UCM od roku 2006. Bakalárske štúdium masmediálnej komunikácie ukončila v roku 2009, magisterské štúdium v tom istom študijnom programe zavŕšila v roku 2011. Rigorózne konanie absolvovala v roku 2013 a vedeckú hodnosť philosophiae doctor (PhD.) získala o rok neskôr, teda v roku 2014. V roku 2019 úspešne absolvovala habilitačné konanie a bola jej udelená vedecko-pedagogická hodnosť docentka (doc.).

Z vedeckého hľadiska sa špecializuje na históriu a teóriu médií. Jej vedecké a výskumné zameranie zahŕňa kritickú analýzu mediálnej kultúry, odvetvia mediálneho priemyslu, mainstreamovú audiovizuálnu tvorbu a problémy priemyslu kultúry a zábavy. Takisto sa zaujíma o mediálne publiká a digitálne hry. Je autorkou vedeckých publikácií venovaných problematike mediálnej kultúry, mediálnej zábavy a filmových diel pre väčšinové publiká, ako aj početných vedeckých štúdií a zborníkových príspevkov vydaných doma i v zahraničí.

Jej aktivity spojené s prácou na Fakulte masmediálnej komunikácie zahŕňajú pôsobenie vo vedení redakcie prestížneho vedeckého časopisu Communication Today, činnosť v organizačnom a programovom výbore medzinárodnej vedeckej konferencie Media and Marketing Identity, participovanie na výskumných projektoch a zabezpečovanie administratívy v súvislosti s činnosťou Katedry masmediálnej komunikácie. Je členkou medzinárodnej organizácie ECREA, Slovenského syndikátu novinárov a Medzinárodnej federácie novinárov. Aktuálne pôsobí v komisii KEGA č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia.

V minulosti sa zaoberala komunikáciou s medzinárodnými citačnými databázami a má skúsenosti s editovaním vedeckých textov v slovenskom i anglickom jazyku.

Oblasti záujmu: mediálna kultúra, odvetvia mediálneho priemyslu, zábava v médiách, filmová a televízna tvorba pre väčšinové publiká, mainstreamové novinárstvo.