background-pattern-full-black

Partneri

Spolupracujeme s viac ako 80 partnermi, ktorí prepájajú naše študijné programy s praxou v oblasti médií, marketingu a digitánych hier. Naša spolupráca zahŕňa najmä účasť odborníkov na výučbe, mentoring, kariérne centrum a poradenstvo.

Ďakujeme všetkým partnerom, ktorí nám pomáhajú posúvať sa dopredu. Vážime si to

HEVGA

Higher Education Video Game Alliance je medzinárodná platforma, ktorá združuje vzdelávacie inštitúcie z oblasti digitálnych hier s cieľom rozširovať kultúrny, vedecký, ekonomický význam digitálnych hier. FMK UCM v Trnave je členom tejto organizácie od roku 2018 a členovia tejto organizácie sú poradným orgánom v rámci kreovania vyučovacích predmetov a tematických okruhov. Členstvo v HEVGA pomáha prispôsobovať učebné osnovy z hľadiska aktuálnych trendov a problémov herného priemyslu.

DIGRA 

digra

Asociácia pre výskum digitálnych hier je organizácia, ktorá v rámci edukačného procesu poskytuje FMK UCM širokú knižnicu vedeckýc

h štúdií s fokusom na digitálne štúdiá, čím zabezpečuje dostatočný informačný základ pre študentov teórie digitálnych hier v rámci teoretických predmetov. Okrem toho organizuje inštitúcia konferencie, prostredníctvom ktorých sa pedagógovia študijného odboru môžu vzdelávať a rozširovať prehľad.

Esport Research Network

Organizácia vytvára podporu na vzdelávanie študentov v oblasti elektronických športov, ktoré FMK UCM realizuje, a to najmä prostredníctvom pravidelnej komunikácie s členmi

 a zástupcami inštitúcie. 

Herní historie / RetroHerna – Interaktivní muzeum herní historie

Česká organizácia pomáha pri zabezpečovaní predmetov dejiny digitálnych hier, kľúčové české a slovenské hry, a to formou konzultácií ohľadom obsahu predmetov, ale zástupcovia taktiež realizujú i prednášky a workshopy priamo počas vyučovacieho procesu aj ako extrakurikulárne workshopy mimo oficiálnych prednášok či formou prezentácie a výstav digitálnoherného retro hardvéru a softvéru. 

LanCraft

Spoločnosť aktívne zabezpečuje predmety týkajúce sa e-športov (personálne, po technickej stránke) a participuje aj na organizovaní Univerzitnej e-športovej ligy. Pomáha pri technickom a organizačnom zabezpečení elektronických športov na FMK UCM a rovnako poskytuje know how v oblasti špecifík trénovania e-športov. 

IGN 

Medzinárodný webový portál zabezpečuje a pomáha pri výučbe predmetov súvisiacich so streamingom, komunitným manažmentom a hernou žurnalistikou, a to formou workshopov a prednášok. Umožňuje študentom teórie digitálnych hier absolvovať stáže na žurnalistických a marketingových pozíciách. Pomáha so zlepšovaním technického zabezpečenia streamingu na FMK UCM v Trnave. 

Ritsumeikan University, Kjóto, Japonsko

Spolupráca je založená na výmene informácií a know how v oblasti vzdelávania digitálnych hier. Japonská univerzita poskytla konzultáciu k návrhu archívu digitálnych hier pre študentov FMK UCM v Trnave, ktorý sa momentálne buduje. 

Vybrané udalosti: https://www.facebook.com/events/120687778598762/

Facultad de Comunicación, Universidad de Navarra, Španielsko

Dlhodobá spolupráca so španielskymi odborníkmi na problematiku vzdelávania v oblasti médií a mediálnej komunikácie. Spoločná publikačná činnosť, účasť na konferenciách a projektovej činnosti. 

Uskutočnené konkrétne aktivity:

  • partnerská spolupráca na príprave a realizácii projektu „Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM“. Projekt bol navrhnutý a implementovaný priamo pre potreby vzdelávacej praxe a zapojili sa do neho základné a stredné školy z celej SR;
  • workshop španielskych a slovenských odborníkov z mediálnej výchovy s názvom “Educational potential of new social media platforms: the case of YouTube and Instagram.  Experiences from the digital media literacy field in Spain and Europe“ (Trnava 25. 4. 2019);
  • spolupráca na tvorbe vybraných e-learningových učebných lekcií v rámci multimediálnej vzdelávacej platformy s komplexným e-learnigovým kurzom pre žiakov a metodickou portálom pre učiteľov so zameraním na edukačné stratégie v mediálnej výchove (2019-2020). 

Interaxion Group, Rím, Taliansko

Spolupráca s organizáciou Interaxion Group, ktorá sa venuje problematike rodinnej mediálnej výchovy. Spolupráca v oblasti vzdelávania pedagógov a rodičov, ktoré vedie ku kompetentnému a zodpovednému zaobchádzaniu s digitálnymi médiami, využívanie digitálnych vzdelávacích platforiem, účasť na workshopoch.

 

Instituto per la Cooperazione Universitaria (ICU), Rím, Taliansko

Spolupráca s talianskou organizáciou, ktorá sa zaoberá rozvojovými projektmi v oblasti vzdelávania, komunikácie a životného prostredia. 

Uskutočnené konkrétne aktivity:

  • účasť na medzinárodnom  kongrese „UNIV 2019 – Getting down to business: The transformative power of work“, ktorý bol organizovaný ICU – Instituto per la Cooperazione Universitaria (Rím, apríl 2019);
  • spolupráca na aplikácii tzv. reminiscenčnej techniky a rozvoji produktívnych mediálnych zručností staršej generácie. Technika bola experimentálne overovaná v Domove seniorov Terézie Vansovej v Trnave v rámci projektu Školiaceho mediálneho centra pri FMK UCM (Trnava, 2019).  

European Audiovisual Observatory, Štrasburg, Francúzsko

Spolupráca na výskumných projektoch zameraných na problematiku audiovizuálnych mediálnych služieb:

  • spolupráca na medzinárodnom výskumnom projekte „Mapping report on the rules applicable to video sharing platforms“. Projekt bol  zameraný na problematiku implementácie európskych smerníc v oblasti audiovizuálnych mediálnych služieb v krajinách EÚ (2020-2021);
  • spolupráca na medzinárodnom výskumnom projekte „Mapping of media literacy  practices and actions  in EU-28“. KMV bola spoluriešiteľ medzinárodného projektu zameraného na problematiku aktuálneho stavu mediálnej a informačnej gramotnosti v 28 európskych krajinách (2016).

Université Sorbonne Nouvelle, Paríž, Francúzsko

Spolupráca na výskumných projektoch zameraných na problematiku týkajúce mediálnej výchovy a rozvoja mediálnej gramotnosti. 

Uskutočnené konkrétne aktivity:

  • spolupráca na projekte „Public Policies in Media and Information Literacy in Europe: Training and Capacity-Building in the Digital Age”, ktorého koordinátorom bola Sorbonne Nouvelle University v Paríži. Projekt bol zameraný na celoeurópsky výskum verejných politík a implementácie stratégií rozvoja mediálnej a informačnej gramotnosti v jednotlivých krajinách Európskej únie (2013-2014);
  • pozvaná prednáška na medzinárodnej konferencii „Public Policies in Media and Information Literacy“, ktorú organizovala Sorbonne Nouvelle University (Paríž, Francúzsko, 12/2013);
  • spolupráca na príprave medzinárodnej výskumnej databázy zameranej na verejné politiky v oblasti mediálnej výchovy. Databáza je prístupná na http://ppemi.ens-cachan.fr/ext/colloque140528/multipageviewer/index.html (2013-2014);
  • spolupráca na príprave vedeckej monografie „Public policies in media and information literacy in Europe: cross-country comparisons” / edited by Divina Frau-Meigs, Irma Velez, Julieta Flores Michel. – Abingdon : Routledge, 2017. – (Routledge Studies in European Communication Research and Education). – ISBN 978-1-138-64436-6 : cross-country comparisons / edited by Divina Frau-Meigs, Irma Velez, Julieta Flores Michel. – Abingdon : Routledge, 2017. – (Routledge Studies in European Communication Research and Education). – ISBN 978-1-138-64436-6. (2016-2017).

Media Literacy Expert Group, Brusel, Belgicko

Spolupráca s pracovnou skupinou, ktorá je poradným orgánom Európskej komisie v oblasti mediálneho vzdelávania. 

 

Leibniz-Institut für Medienforschung | Hans-Bredow-Institut, Hamburg, Nemecko

  • Spolupráca na projekte „EU Kids Online IV.“ Ide o medzinárodný vedecký projektu zameraného na riziká a príležitosti v prostredí internetu pre deti a dospievajúcich v krajinách Európskej únie;
  • spolupráca na výskumných aktivitách v rámci  Slovak Thematic Network, ktorý je súčasťou projektu EU Kids Online. (2014 – trvá);
  • spolupráca na výskume „BIK Map II –  Policy Mapping of the European Strategy for a Better Internet for Children“, realizovaného v rámci projektu EU KIds Online IV. (2017);
  • spolupráca na vedeckej monografii Digitálne detstvo, ktorá je jedným zo slovenských publikačných výstupov realizovaných v rámci aktivít projektu EU Kids Online (2019). 

Die Gesellschaft für Medienpädagogik und Kommunikationskultur (GMK), Bielefeld, Nemecko

Konkrétne v rámci odbornej skupiny Global Media Literacy. GMK je najväčším  odborným združením v Nemecku, aktívne pôsobiacim v Nemecku, v Rakúsku, Švajčiarsku, zastrešujúcim odborníkov v danej oblasti z vedy, výskumu i praxe. Odborná skupina Global Media Literacy pracuje s mnohými zahraničnými organizáciami a je spoluzakladajúcim členom a zároveň súčasťou medzinárodného fóra z mediálnej pedagogiky a gramotnosti IAME (International Association for Media Literacy, www.iame.education).

Ďalší partneri:

The Worlds of Journalism Study a WJS Association

POPAI

Evropská kulturní stezka sv. Cyrila a Metoděje

Kostany State Pedagogical University, Kazachstan

College of Literature and Journalism of Central South University (CSU), Čangša, Čína

Lviv Polytechnic National University, Ľvov, Ukrajina

Ekonomski fakultet u Osijeku (Faculty of Economics, J.J. Strossmayer University), Osijek, Chorvátsko

Edward Bernays University of Applied Sciences, Záhreb, Chorvátsko

Universidad de Piura, Peru