Quo Vadis 2025: Value & Experience
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, pozývame Vás na medzinárodnú vedeckú konferenciu Fakulty masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave s názvom QUO VADIS 2025: Value & Experience.
Vedecké podujatie je určené pre doktorandky, doktorandov a mladé vedecké osobnosti. V nadväznosti na ostatné ročníky vedeckej konferencie QUO VADIS aj tento rok organizujeme podnetné diskusie v dvoch vzájomne súvisiacich a plynulo prepojených blokoch – prezenčne, na pôde Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, ale aj prostredníctvom onlinového prenosu.
Ústredná téma
Nosnou témou tohtoročnej konferencie je otvorená diskusia o mediálnom a komunikačnom obsahu vo vzťahu k jeho publikám. Jedným z kľúčových atribútov mediálneho priemyslu vždy bola, stále je a aj bude schopnosť ponúkať cieľovým publikám široké spektrum rôznych produktov, ale aj služieb, skúseností, zážitkov a hodnotovo podmienených impulzov.
Čoraz dynamickejší priebeh komunikačných a technologických inovácií umožňuje tým, ktorí tvoria obsah, pracovať s veľkým množstvom intuitívnych nástrojov, platforiem a aplikácií slúžiacich na úpravu a distribúciu informácií a zábavy. Výsledkom je existencia takmer nelimitovanej možnosti výberu preferovaných typov obsahu, ale aj zážitkov a hodnôt prostredníctvom využívania diverzných služieb a multiplatformových rozhraní.
V súvislosti s polemikou o postupnom prechode od produktov (tovarov) s aspoň čiastočne materializovanou podstatou k službám a zážitkom v plne symbolickej rovine je preto nutné hovoriť o novej mentalite mediálnych publík, spotrebiteľských generácií a skupín ľudí s rozmanitými očakávaniami a preferenciami.
Čo vám konferencia prinesie?
Na konferencii sa dozviete, aké typy mediálneho obsahu a témy sú aktuálne populárne alebo aké sociálno-kultúrne a ekonomické kontexty je nutné zohľadniť v rámci inovatívnych marketingových stratégií. Zistíte, ktoré platformy sú optimalizované na distribúciu konkrétnych druhov obsahu, aké hodnoty sa viažu na jednotlivé spotrebiteľské generácie či aké typy zážitkov vyhľadávajú súčasné mediálne publiká.
Doktorandky, doktorandi, mladé osobnosti vedy a renomované osoby z praxe budú diskutovať aj o výzvach a príležitostiach spojených s pochopením mentality súčasných mediálnych publík, ich očakávaní a preferencií. Mimoriadnu dôležitosť pripisujeme aj ďalším komunikačným fenoménom, napríklad zdokonaľovaniu procesov profesionálnej a neprofesionálnej tvorby obsahu, propagovaniu výrobkov, služieb a zážitkov v spolupráci s publikami či využívaniu sociálnych médií a nástrojov na báze umelej inteligencie s cieľom dosiahnuť vyššiu mieru interakcie s cieľovými skupinami.
Cieľom konferencie je rozšíriť existujúce odborné diskusie v oblastiach marketingu, médií, umenia a digitálnych hier, ale aj upozorniť na vyvíjajúce sa komunikačné javy a aktuálne diskusné témy v oblasti mediálnych a komunikačných štúdií.
Podujatie má ambíciu povzbudiť mladé osobnosti vedy k zdieľaniu získaných vedomostí i praktických skúseností, k ochote referovať o dôležitých poznatkoch, ako aj o výsledkoch vlastných výskumov. Interpretačné diskusie sa sústreďujú na súčasné trendy a výzvy, najmä v oblasti tvorby a recepcie mediálneho obsahu, marketingových posolstiev a umenia.
Diskusné témy: