Zaujali retro grafikou aj prepracovaným naratívom. Prečo dosiahla hra našich študentov svetový úspech?
O zaujímavostiach a podrobnostiach o hre Tartaros porozprávali jej tvorcovia v technologickom podcaste Share.
Študentky a študenti teórie digitálnych hier FMK UCM v Trnave minulý rok uspeli v prestížnej súťaži Game Jame Plus. Tím s názvom RedSpark vyhral so svojou hrou Tartaros v dvoch kategóriách – najlepší naratív a taktiež prístupnosť hry. Konkurovalo im pritom vyše tisíc hier z 30-tich rôznych krajín sveta.
Tartaros je dobrodružná atmosférická hra s retro prvkami a logickými hádankami. Jej dej sa odohráva vo fiktívnom svete starovekého gréckeho podsvetia a pri tvorbe príbehu sa tvorcovia inšpirovali mytologickým príbehom o Hádovi a Persefone. Najnovšie sa im podarilo získať grant na dokončenie hry z Fondu na podporu umenia (FPU).
Zdroj: FMK/Martin Majtán
O hre nám v nedávnom rozhovore porozprávala 3D grafička Dominika Kimličková. Tentoraz o nej viac prezradili spolu s programátorom Leonardom Gombošom v technologickom podcaste Share na zive.aktuality.sk.
V podcaste hovorili napríklad aj o týchto aspektoch:
- ako je možné vytvoriť hru za 4 mesiace,
- spôsob, akým prebiehajú súťaže Game Jam,
- čím sa pri tvorbe hry inšpirovali,
- prečo si dali záležať práve na retro grafike,
- prečo sa rozhodli prispôsobiť hru pre farboslepé hráčky a hráčov,
- detaily o podaní žiadosti o grant FPU,
- hru môžu ľudia testovať, stačí kontaktovať tím na Discorde,
- v akom stave je aktuálne hra, ako ju ešte plánujú dotvárať a kedy bude hotová.
Zdroj titulnej foto: sidequest.pt