Article Header Image

Zaujali retro grafikou aj prepracovaným naratívom. Prečo dosiahla hra našich študentov svetový úspech?

O zaujímavostiach a podrobnostiach o hre Tartaros porozprávali jej tvorcovia v technologickom podcaste Share.

Študentky a študenti teórie digitálnych hier FMK UCM v Trnave minulý rok uspeli v prestížnej súťaži Game Jame Plus. Tím s názvom RedSpark vyhral so svojou hrou Tartaros v dvoch kategóriách – najlepší naratív a taktiež prístupnosť hry. Konkurovalo im pritom vyše tisíc hier z 30-tich rôznych krajín sveta.

Tartaros je dobrodružná atmosférická hra s retro prvkami a logickými hádankami. Jej dej sa odohráva vo fiktívnom svete starovekého gréckeho podsvetia a pri tvorbe príbehu sa tvorcovia inšpirovali mytologickým príbehom o Hádovi a Persefone. Najnovšie sa im podarilo získať grant na dokončenie hry z Fondu na podporu umenia (FPU).

Zdroj: FMK/Martin Majtán

 

O hre nám v nedávnom rozhovore porozprávala 3D grafička Dominika Kimličková. Tentoraz o nej viac prezradili spolu s programátorom Leonardom Gombošom v technologickom podcaste Share na zive.aktuality.sk.

V podcaste hovorili napríklad aj o týchto aspektoch:

  • ako je možné vytvoriť hru za 4 mesiace,
  • spôsob, akým prebiehajú súťaže Game Jam,
  • čím sa pri tvorbe hry inšpirovali,
  • prečo si dali záležať práve na retro grafike,
  • prečo sa rozhodli prispôsobiť hru pre farboslepé hráčky a hráčov,
  • detaily o podaní žiadosti o grant FPU,
  • hru môžu ľudia testovať, stačí kontaktovať tím na Discorde,
  • v akom stave je aktuálne hra, ako ju ešte plánujú dotvárať a kedy bude hotová.

 

Zdroj titulnej foto: sidequest.pt


O autorovi:

Mgr. Eva Kramara Jonisová, PhD.
Mgr. Eva Kramara Jonisová, PhD.

Je odbornou asistentkou na Katedre masmediálnej komunikácie FMK UCM v Trnave, kde vyučuje predmety spojené so žurnalistickou praxou. Podieľa sa tiež na tréningu začínajúcich redaktorov univerzitného časopisu atteliér. Písala a fotila pre viaceré médiá.



Mohlo by vás tiež zaujímať: