Article Header Image

Chcete u nás študovať? Pripravte sa na prijímačky s novou príručkou pre uchádzačov

Vysvetlí vám, ako prebieha prijímacie konanie krok za krokom. Hlavná časť príručky pozostáva z textov, z ktorých sa tvoria otázky.

Na príprave knižky sa podieľali vyučujúci na FMK, pričom sa zamerali na oblasti, ktoré sú/budú dôležité pri štúdiu na našej fakulte. Pokrýva 11 kľúčových tém, ktorým sa venujú jednotlivé kapitoly:

  1. Digitálna spoločnosť
  2. Aktuálne dianie na Slovensku a vo svete (2022 – 2024)
  3. Mediálne a komunikačné štúdiá
  4. Médiá na Slovensku
  5. Grafický dizajn pre marketingovú prax
  6. Digitálne hry
  7. Médiá a informačná spoločnosť
  8. Základy marketingu
  9. Spoločenská a politická dynamika na Slovensku
  10. Fotografia
  11. Zvuk

 

Dozviete sa odpovede napríklad na tieto otázky:

Aký majú sociálne médiá vplyv na každodenný život? Prečo na nich ľudia zdieľajú obsah? Čo je digitálna identita a prečo je potrebné zaoberať sa jej bezpečnosťou? Čo sa týka svetového diania v nedávnej minulosti, kedy sa začala plnoformátová vojna na Ukrajine? Ako dopadli posledné prezidentské voľby v USA alebo o čo ide v izraelsko-palestínskom konflikte?

Aké spoločenské funkcie plnia médiá? Aký je rozdiel medzi mainstreamovými a alternatívnymi médiami a čo je občianska žurnalistika? Aké sú najpočúvanejšie slovenské podcasty? Ktoré tradičné médiá dominujú slovenskému mediálnemu trhu? Prečo je dizajn nevyhnutnou súčasťou marketingovej komunikácie a aký je rozdiel napríklad medzi produktovým a obalovým dizajnom? Čo je hlavným cieľom dizajn manuálu?

 

Aké sú najpredávanejšie hry v histórii? Poznáte okrem Mária aj Angry Birds, Minecraft či Fortnite alebo League of Legends? V čom spočíva popularita e-športov a ako videohry vplývajú na spoločnosť? Aký je rozdiel medzi dezinformáciami a hoaxami a ako sme na tom s dôverou v konšpiračné teórie? Čo je influencer marketing a kto patrí medzi najvplyvnejších slovenských influencerov?

Ako vplývajú sociálne siete na polarizáciu v spoločnosti? Čo znamenajú pojmy ako legislatíva či exekutíva? Čo sa týka medzinárodných vzťahov, ktorých organizácií je Slovensko členom? Aký význam má fotografia v žurnalistike a aké sú dosahy jej digitalizácie? Aký je vzťah medzi fotografiou a realitou a aké sú súčasné výzvy spojené s využívaním umelej inteligencie (aj v umení)? Aká je úloha zvuku v brandingu?

 

Po každej kapitole vás čakajú ukážkové otázky, aby ste si mohli preveriť svoje znalosti. S touto príručkou budete mať náskok! Kúpiť si ju môžete v elektronickej podobe za 19 eur na tomto linku: https://archiv.fmk.sk/obchod/?detail=32437.


O autorovi:

Mgr. Eva Kramara Jonisová, PhD.
Mgr. Eva Kramara Jonisová, PhD.

Je odbornou asistentkou na Katedre masmediálnej komunikácie FMK UCM v Trnave, kde vyučuje predmety spojené so žurnalistickou praxou. Podieľa sa tiež na tréningu začínajúcich redaktorov univerzitného časopisu atteliér. Písala a fotila pre viaceré médiá.



Mohlo by vás tiež zaujímať: