Nové tváre na FMK: Dizajnér, e-športovec aj mediálni profesionáli prinášajú prax do učební
Rozširujeme tím odborníčok a odborníkov z rôznych mediálnych oblastí. Noví lektori a lektorka prinesú do výučby praktické skúsenosti.
Noví odborníci a odborníčka z praxe budú od tohto akademického roka vzdelávať študentky a študentov FMK UCM v Trnave. Katedry marketingovej komunikácie, digitálnych hier a masmediálnej komunikácie medzi sebou privítali skúsených profesionálov. Bežné vyučovanie tak obohatia o svoje skúsenosti z praxe.
Mgr. art. Branislav Matis, ArtD.
Renomovaný grafický dizajnér je držiteľ viacerých ocenení a aktuálne je novým lektorom na katedre marketingovej komunikácie. V rámci nového študijného programu digitálny dizajn bude od tohto semestra viesť predmety Grafický dizajn I. – IV.

Martin Smolár
E-športový hráč a deväťnásobný univerzitný majster Slovenska v hre Counter-Strike. Od aktuálneho semestra sa zapojí do výučby predmetu elektronický šport, respektíve praktikum elektronického športu na katedre digitálnych hier. Svoje skúsenosti využije pri prednáškach o stratégiách, tímovej komunikácii a praxi v e-športovom prostredí. Zároveň sa bude aktívne podieľať na vybraných tréningoch univerzitných e-športových tímov, aby im pomohol rozvíjať taktické aj komunikačné schopnosti.

Mgr. Tomáš Plavecký
Športový novinár pôsobiaci v STVR je zároveň aj absolventom FMK UCM. Na katedre masmediálnej komunikácie sa bude podieľať na výučbe predmetu športová žurnalistika. Do výučby tak prinesie aktuálne poznatky zo športového spravodajstva a redakčnej praxe.

Mgr. Simona Mičová, PhD.
Vedúca podcastov v spoločnosti Bauer Media Slovakia a absolventka FMK. Na katedru masmediálnej komunikácie prinesie kľúčové know-how z oblasti podcastingu. Na predmetoch podcasting I. a rozhlasová produkcia I. študentky a študentov oboznámi s procesom výroby podcastu, základnými princípmi marketingu a legislatívnym kontextom podcastovej tvorby na Slovensku.

Odbornosť a prax priamo v učebni
Fakulta masmediálnej komunikácie dlhodobo stavia na prepájaní akademického vzdelávania s praxou. Noví lektori a lektorka z prostredia médií, digitálneho dizajnu a e-športu umožnia študentkám a študentom rozvíjať sa v odboroch, ktoré sa dynamicky vyvíjajú.
Po minuloročnej pozitívnej skúsenosti fakulta taktiež pokračuje v spolupráci s vydavateľským domom News and Media Holding. Ten zabezpečuje predmety mediálna akadémia I. a mediálne plánovanie I. Študentky a študenti sa na nich môžu priamo od odborníčok a odborníkov dozvedieť napríklad o fungovaní investigatívnej žurnalistiky alebo o tvorbe rôznych typov obsahu.
Prítomnosť ľudí z praxe študentstvu umožní sledovať aktuálne trendy a výzvy, s ktorými sa jednotlivé odvetvia aktuálne zaoberajú. Na FMK veríme, že kvalitné vzdelávanie stojí na spolupráci s profesionálkami a profesionálmi z praxe.
Zdroj fotografií: Roman Miča, Jakub Chlebo, Criticaldaily, Martin Smolár, Tomáš Plavecký, strategie.hnonline.sk (screenshot)