Article Header Image

Stredoškoláčky a stredoškoláci si vyskúšali život na našej vysokej škole

V rámci projektu MiniErasmus strávili štyri dni na FMK UCM v Trnave.

Dokopy deväť stredoškoláčok a stredoškolákov si na našej fakulte vyskúšalo život na vysokej škole. Projekt MiniErasmus sa konal v spolupráci s občianskym združením Future Generation Europe a trval od 30. marca do 2. apríla.

Cieľom MiniErasmu je umožniť študentkám a študentom navštíviť skutočné vyučovanie na vysokých školách a spoznať budúce spolužiačky a spolužiakov či pedagogičky a pedagógov. Týchto pár dní im umožní vyriešiť zásadné životné rozhodnutia a pri tom spoznať nových ľudí či získať pár kontaktov.

Stredoškoláci a stredoškoláčky zakúsili takpovediac všetko, čo FMK ponúka. V rámci rozvrhu navštívili predmety ako Grafický dizajn pre marketingovú prax, Audiovizuálna a multimediálna tvorba, Kľúčové digitálne hry, Motion dizajn, Autorské praktikum zvuk či Základy UX. 

Vyskúšali si aj vystupovanie pred mikrofónom v rádiu Aetter, FMK TV a očkom nahliadli aj do redakcie časopisu Atteliér, neurolabu, do bunkeru a pozreli si zbierku konzol a hier.

 

 

„Zažil som niečo nové a zábavné“

„MiniErasmus mi dal veľa vecí do života. Mohol som si vyskúšať strihanie videí, tvorbu zvukového efektu, ale aj aké to je natáčať reportáž. Obohatilo ma to o veľa príjemných spomienok a nové kamarátstva. Odchádzam s dobrým pocitom toho, že som zažil niečo nové a zábavné,“ povedal Richard, jeden z účastníkov MiniErasmu.

„Odchádzam s novými skúsenosťami a lepším prehľadom o tom, čo chcem študovať. Život vysokoškoláčky bol veľmi zaujímavý a miestami aj náročný. Páčil sa mi kontrast medzi stredoškolskými a vysokoškolskými vyučujúcimi,“ prezradila stredoškoláčka Bibiana.

Zmysluplný projekt, ktorý má význam

Študentky a študentov mali na starosti tri mentorky, ktoré s nimi chodili na rôzne prednášky a odpovedali na ich zvedavé otázky. „Projekt MiniErasmus vnímam ako skvelú príležitosť, pre mladých ľudí, ako si vyskúšať fungovanie na vysokej škole, bližšie spoznať fakultu a zistiť, aké možnosti ponúka,“ povedala o projekte jedna z tútoriek – Dominika.

„Stredoškoláci, ktorých sme mali na starosti, boli veľmi ústretoví a s koordináciou neboli žiadne problémy. Niektorí dokonca prejavili záujem a nadšenie napríklad pre rádio, audiovizuálnu tvorbu alebo digitálne hry. Keďže však išlo o autentickú skúsenosť, po hodinu a pol trvajúcich blokoch výučby bolo na mnohých vidno a únavu. Celý projekt sa však niesol vo veľmi príjemnom duchu,“ dodala Dominika.

„MiniErasmus je skvelá príležitosť pre stredoškoláčky a stredoškolákov zažiť život na vysokej škole a zistiť, že môžu študovať niečo, čo ich naozaj baví,“ povedala tútorka Tabita. „Páčilo sa mi, že niektorých to naozaj nadchlo a bolo vidno, že sú vo svojom živle. Zároveň to bolo prínosné aj pre tých, ktorí zistili, že to možno nie je úplne tá správna cesta pre nich – aj to je veľmi cenné.“

„Keby som mala takúto možnosť v ich veku, určite by mi to veľmi pomohlo. Mnohí si totiž vyberajú vysokú školu len na základe názvu odboru a až neskôr zistia, čo všetko to obnáša. Vďaka MiniErasmu si však môžu vytvoriť reálnejšiu predstavu a rozhodovať sa s väčšou istotou. Celkovo je to veľmi zmysluplný projekt, ktorý má podľa mňa veľký význam,“ dodala napokon Tabita.

Zdroj fotografií: Kristína Svítok Mayerová


O autorovi:

Mária Dolniaková
Mária Dolniaková
Mgr.

FMK UCM



Mohlo by vás tiež zaujímať