Article Header Image

Študentky a študenti Kabinetu kreativity pripravili kampane pre Fórum Pi s rozumom Slovensko

Cieľom bolo upozorniť na potrebu zodpovedného prístupu ku konzumácii alkoholu mladými ľuďmi.

Vďaka uzatvorenému memorandu medzi Fakultou masmediálnej komunikácie UCM v Trnave a občianskym združením Fórum Pi s rozumom Slovensko mali študentky a študenti Kabinetu kreativity jedinečnú príležitosť zapojiť sa do slovenského kola súťaže United in Moderation Award. Jej cieľom bolo vytvoriť kreatívnu kampaň, ktorá upozorňuje na potrebu zodpovedného prístupu ku konzumácii alkoholu mladými ľuďmi.

Fórum Pi s rozumom Slovensko združuje výrobcov, distribútorov a importérov alkoholických nápojov, ktorí sa v rámci svojej spoločenskej zodpovednosti zameriavajú na podporu rozumnej konzumácie alkoholu. Študentky a študenti tak mali možnosť vymyslieť vlastné nápady na oslovenie mladistvých a podieľať sa tak na riešení skutočnej spoločenskej výzvy.

Kreatívna edukácia bez moralizovania

 

Študentky a študenti mali za úlohu vymyslieť vlastnú kampaň, ktorá by zaujala mladých a zároveň im ukázala, že piť s rozumom má zmysel. Zamerali sa na ľudí vo veku od 18 do 25 rokov – teda na rovesníčky a rovesníkov, ktorých chcú osloviť jazykom, ktorému rozumejú. Cieľom bolo priniesť pozitívne, pútavé a zrozumiteľné odkazy, ktoré môžu pomôcť zmeniť pohľad na konzumáciu alkoholu.

Výsledky, ktoré majú potenciál prispieť k zmene

Všetky kampane posudzovala odborná porota zložená zo zástupcov Fóra Pi s rozumom Slovensko Tomáša Hubu a Zuzany Bôrikovej, výkonnej riaditeľky Rady pre reklamu Evy Tiko Rajčákovej, managing director agentúry 10/10 Communications Michaely Hanákovej, Head of Native Ads portálu Startitup Matúša Majera a psychologičky Terézie Valachovej. UCM zastupovali odborní asistenti Martin Klementis a Igor Piatrov.

Na prvom mieste sa umiestnila dvojica Klaudia Stanislavská a Jozef Prokein s kampaňou Pi menej, zaži viac, ktorá upozorňuje na to, že nadmerné pitie alkoholu môže človeka pripraviť o tie najväčšie zážitky.

Druhé miesto získali Angelika Szarková a Nina Mášiková za kampaň, ktorá originálne prepojila slovenské tradície s modernou kultúrou a prelomila tak stereotypné vnímanie ich rozdielnosti.

Na treťom mieste sa umiestnili Alexandra Šabová a Jela Vážanová s kampaňou Generácia zmeny, ktorej hlavnou myšlienkou je, že Generácia Z nemusí byť taká, ako ju často vnímajú tí starší.

Prvé tri tímy získali finančnú odmenu a víťazná kampaň bude automaticky fórom zaslaná na celoeurópske kolo súťaže. V prípade umiestnenia v TOP 3 sa jej autori zúčastnia európskeho finále v Bruseli. Ku súťaži sa vyjadril aj predseda občianskeho fóra Pi s rozumom, Tomáš Huba:

„Bolo inšpirujúce vidieť, ako mladí ľudia rozmýšľajú tvorivo, citlivo a dokážu spojiť edukáciu s kreativitou a s ohľadom na spoločenský dopad. Všetky nápady boli odvážne, premyslené a komunikačne silné. Študenti ukázali nielen cit pre tému, ale aj schopnosť vytvoriť kampane, ktoré majú medzinárodný potenciál a som presvedčený, že ich práca zaujme aj odbornú porotu na európskej úrovni, keďže projekt paralelne prebieha v ďalších siedmich krajinách EÚ. Verím, že sa nám podarí posunúť niektoré z nich ďalej a aj prakticky realizovať v rámci našich aktivít. Rovnako tak dúfam, že spolupráca s UCM sa týmto nekončí a úspešne bude pokračovať v ďalších rokoch.“

Študentky a študentov počas celého semestra mentoroval kreatívny riaditeľ Kabinetu kreativity Matúš Hliboký: „Bol som veľmi milo prekvapený tým, že prezentácie úplne všetkých tímov boli skvelé. O to viac, že každý tím poskytol nový a jedinečný pohľad na spracovanie témy. Je fantastické robiť s mladou generáciou kreatívcov.“

Priestor pre prax počas štúdia

Na kampaniach pracovali študentky a študenti počas celého semestra. Celý proces prebiehal pod vedením kreatívneho riaditeľa študentskej agentúry Kabinet kreativity, Matúša Hlibokého, ktorý im poskytoval pravidelné konzultácie a spätnú väzbu. Fakulta týmto projektom opäť potvrdzuje svoju orientáciu na prax a podporu mladých talentov.

„Študenti mali možnosť vyskúšať si kampaň na reálnom zadaní pre reálneho klienta, to je pre nich tá najlepšia škola marketingu a reklamy“ uviedla CEO & New Business manažérka študentskej marketingovej agentúry Kabinet kreativity Jurišová.

Kabinet kreativity je študentská marketingová agentúra FMK UCM, v ktorej študentky a študenti pracujú na komplexných zadaniach od reálnych klientov pod vedením skúsených mentoriek a mentorov z praxe a osvojujú si tak cenné skúsenosti v oblasti marketingu a reklamy.

Zdroj fotografií: Linda Barborková

Mohlo by vás tiež zaujímať

Študentstvo FMK UCM vzdelávalo seniorov v oblasti digitálnych zručností
Študentstvo FMK UCM vzdelávalo seniorov v oblasti digitálnych zručností
FREJM 2025: Študentský festival filmu, inšpirácie a kreativity je späť
FREJM 2025: Študentský festival filmu, inšpirácie a kreativity je späť
FREJM 2025: Študentský festival filmu, inšpirácie a kreativity je späť
FREJM 2025: Študentský festival filmu, inšpirácie a kreativity je späť
Otvárame nový študijný program digitálny dizajn! Je šitý na mieru grafikom orientovaným na digitálnu produkciu
Otvárame nový študijný program digitálny dizajn! Je šitý na mieru grafikom orientovaným na digitálnu produkciu
V našej galérii bude vystavovať významný fotoreportér Andrej Bán. Predstaví Ukrajinské leporelo
V našej galérii bude vystavovať významný fotoreportér Andrej Bán. Predstaví Ukrajinské leporelo
V našej galérii bude vystavovať významný fotoreportér Andrej Bán. Predstaví Ukrajinské leporelo
V našej galérii bude vystavovať významný fotoreportér Andrej Bán. Predstaví Ukrajinské leporelo
Poukazujú na neplatenú prácu, domáce násilie aj dôležitosť mužov. Oslavujeme MDŽ v slovách našich akademičiek
Poukazujú na neplatenú prácu, domáce násilie aj dôležitosť mužov. Oslavujeme MDŽ v slovách našich akademičiek
FMK mala zastúpenie na Medzinárodnom filmovom festivale Berlinale
FMK mala zastúpenie na Medzinárodnom filmovom festivale Berlinale
Pomôže s formulovaním hypotéz či kódovaním. Doktor Greguš napísal učebnicu o kvantitatívnej obsahovej analýze
Pomôže s formulovaním hypotéz či kódovaním. Doktor Greguš napísal učebnicu o kvantitatívnej obsahovej analýze
Návšteva televízie TA3: Študenti VZME si vyskúšali prácu moderátorov aj zákulisie televízneho vysielania
Návšteva televízie TA3: Študenti VZME si vyskúšali prácu moderátorov aj zákulisie televízneho vysielania
Týždeň vedy a techniky 2024: Trojdňový pestrý program otvorila diskusia o politickej satire s tvorcami Piatočka a Ťažkého týždňa
Týždeň vedy a techniky 2024: Trojdňový pestrý program otvorila diskusia o politickej satire s tvorcami Piatočka a Ťažkého týždňa
Tohtoročná konferencia Marketing and Media Identity otvorí tému vzťahu človeka a AI
Tohtoročná konferencia Marketing and Media Identity otvorí tému vzťahu človeka a AI
Budeme zariadenia ovládať silou mysle? Na Európskej noci vedy návštevníci „donútili“ vyrásť kvet len tým, že sa na to sústredili  
Budeme zariadenia ovládať silou mysle? Na Európskej noci vedy návštevníci „donútili“ vyrásť kvet len tým, že sa na to sústredili  
Prváčky a prváci, váš prvý deň na vysokej škole sa začne eventom
Prváčky a prváci, váš prvý deň na vysokej škole sa začne eventom