
Víťazmi európskej časti celosvetovej súťaže sú naše študentky a študenti
V rámci Game Jam Plus ich čaká grand finále v Brazílii. Uspeli aj iné tímy z FMK.
Game Jam Plus (GJ+) je medzinárodná súťaž vývoja hier. Zároveň ide o akcelerátor, ktorý sa zameriava na transformáciu herných nápadov na produkty pripravené pre investorov v hernom priemysle. Na rozdiel od tradičných Game Jamov, ktoré sa sústreďujú len na tvorbu hier, GJ+ poskytuje účastníčkam a účastníkom príležitosť rozvíjať svoje projekty prostredníctvom inkubácie, mentoringu a akceleračných programov v horizonte jedného akademického roka.
Tento rok sa akcie v októbri zúčastnilo skoro 150 ľudí z FMK, ale aj ďalších škôl, ako UKF v Nitre alebo súkromná stredná škola Skyro v Bratislave. V marci 2025 sa konalo kontinentálne finále, do ktorého svoje hry prihlásilo 16 tímov. Z nich sa v dopredu určenom pomere vyberajú postupujúce a postupujúci do akceleračnej fázy a do grand finále. Za Slovensko postúpili hry Allergica, Belo, Mad Brew Tavern a Paint The Town Red.
Víťazom európskej časti bol titul Allergica. Víťazný tím dostane preplatené letenky a ubytovanie pre jednu členku alebo člena z tímu, aby sa mohli zúčastniť na grand finále v Brazílii.
Víťaz európskej časti – Allergica
Úspech bol pre tím, ktorý stojí za hrou Allergica, podľa slov Dominiky Kimličkovej veľmi milým prekvapením: „Myslím, že za tým bola hlavne naša pravidelná spolupráca a to, že sme spolu veľa crunchovali počas víkendov, aj mimo tých povinných. Veľa zavážilo, že sme si sadli aj po ľudskej stránke, takže nás bavilo spolu tráviť čas. V tíme sme si vytvorili taký náš vlastný ,ekosystém‘ a v nejakom bode už nešlo len o to odovzdať hru, ale vytvoriť spolu niečo pekné, originálne a zmysluplné.“
Allergica je retro-štylizovaný dungeon crawler, v ktorom hráči preberajú rolu femboy čarodejníka-doktora bojujúceho s potravinovými alergénmi v ľudskom tele. V demoverzii hry sa hráč ocitá vo vnútri žalúdka a jeho úlohou je zneškodniť agresívny glutén, a zachrániť tak svojho pacienta Štefana pred fatálnymi následkami alergickej reakcie. Cieľom hry je hravou formou zvýšiť povedomie o potravinových alergiách a problémoch, s ktorými sa ľudia nimi trpiaci stretávajú.
Tím FFFI Studio tvoria Dominika Kimličková (manažment & support), Samuel Peržeľ (programovanie), Matěj Beránek (level dizajn), Filip Kuttner (grafika), Natália Ižoldová (grafika), Liliana Miriam Tichá (grafika) a Alex Korenačka (zvuk).
Ostatné postupujúce hry
Mad Brew Tavern vznikla v rámci kategórie „Cozy Game“. V hre varíte a obsluhujete zákazníčky a zákazníkov s rôzne šialenými drinkami. Napríklad Dragon’s Brew uvarený z dračej krvi alebo špeciálny dúhový drink How Did We Get Here. Vašim cieľom je predať čo najviac drinkov za daný časový interval, za čo dostanete prestige points aby ste sa stali najlepšou krčmou v krajine. Získavaním prestige points si budete mať možnosť kúpiť nové ingrediencie na vytváranie nových drinkov.
Za dielom stojí tím Oblok 27 v zložení Veronika Lehotská, Marek Mikláš, Kristína Vráblíková, Lukáš Hutyra, Jakub Hvizdoš, Tomáš Lacuška, Branislav Gajdoš, Tadeáš Ignácik, Patrik Kuňík a Alex Kyselica.
Paint The Town Red je hra s výrazným vizuálnym štýlom, ktorý sa odohráva v meste uväznenom v čiernobielej apatii. Hráč v úlohe umelca vracia svetu farby prostredníctvom kreslenia na plátnach, no každá kresba odhaľuje hlbšie vrstvy myslenia jeho obyvateliek a obyvateľov, ich potlačené emócie a odpor voči zmene.
Kreslenie nie je len hernou mechanikou, ale aj symbolickým aktom vytrhnutia zo stagnácie. Hra, ktorá spája kreativitu, prieskum a príbeh o premene, balansuje medzi útulnosťou a nepokojom. Vizuálny štýl hry, pripomínajúci ručne kreslené ilustrácie, vytvára atmosférický zážitok, ktorý ponúka hráčom hlboký a vizuálne pútavý príbeh, ktorý sa na konci odhaľuje v temnejšom svetle.
Hru vytvoril tím Mrkvy v zložení: Veronika Preitschaftová (manažérka a grafička), Krištof Koško (programátor), Kevin Škúci (pomocný programátor), Terézia-Mária Lalinská (2D grafička), Laura Blažíčková (animátorka), Vanessa Šugárová (zvukárka), Timotej Kadlec (storyteller), Samuel Šimon (game designer a sub-manažér) a Šimon Piroh (game designer).
Belo je príbehový walking simulator, v ktorom hráč sleduje cestu rovnomennej zvedavej bytosti svetla naprieč snovými krajinami rodiaceho sa vesmíru. Hráč môže objavovať jeho tajomstvá a hľadať zmysel svojho zrodenia. Titul stavia na atmosfére, preskúmavaní a ezoterickej symbolike. Za dielom stoja Patrik Dobiaš, Katarína Bolerázska, Alžbeta Hlodáková, Sylvia Kršiaková.
Zdroj obrázkov: Oblok 27, Mrkvy, Belo