Operačný program Integrovaná infraštruktúra, OPII-VA/DP/2020/9.4-01
Riešenie spoločenských ohrození v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19, celouniverzitný, trvanie 03/2020 – 06/2023. Projekt reaguje na výzvy spôsobené pandémiou COVID-19 v oblastiach: 1. Zdravotnícke/hygienické technológie zamerané na diagnostiku a terapiu pacientov; 2. Prevencia a ochrana pred infekciou spôsobenou koronavírusom; 3. Diagnostika a testovanie; 4. Ochrana obyvateľstva a spoločenských hodnôt.
CEF-TC-2020-2: European Digital Media Observatory (EDMO)
Central European Digital Media Observatory (CEDMO), doba trvania: 07/2021 – 12/2023. Cieľom projektu je vytvorenie výskumného centra CEDMO ktorého cieľom je katalyzovať porozumenie, identifikáciu a reakcie na dezinformácie prostredníctvom efektívnych kontrol faktov založených na umelej inteligencii a zlepšenej mediálnej gramotnosti pre Českú republiku, Poľsko a Slovensko.
Erasmus+ KA107
2019-1-SK01-KA107-060402 – mobilita študentov a pedagógov, doba riešenia 2019 – 2021, partnerské krajiny: UNIVERSITE DE SIDI BEL – ABBES (Alžírsko), HONG KONG BAPTIST UNIVERSITY, UNIVERSITY OF MALAYA, KOSTANAY STATE PEDAGOGICAL INSTITUT (Kazachstan).
Erasmus+ KA107
2020-1-SK01-KA107-077790: mobilita študentov a pedagógov, doba riešenia: 2020 – 2023, partnerské krajiny: Academician Stepan Demianchuk International University of Economics and Humanities (Ukrajina), AL-AQSA UNIVERSITY (Palestína).
Erasmus+ KA204
2020-1-SK01-KA204-078371, Needs of CriticAl Thinking, partneri: Fundacja Pro Scientia Publica – Poľsko; Nazilli Hayat – Turecko; Prave Ted! – Česká republika; EduVita – Taliansko. Trvanie projektu: 1. 12. 2020 – 31. 5. 2023, Hlavnou myšlienkou projektu je kritické myslenie vo svete nových technológií, ktoré v dôsledku rýchleho toku informácií nadobúda osobitný význam a stáva sa kľúčovou kompetenciou.
Visegrad Fund
How to prevent SMEs failure, doba riešenia: 10/2018 – 06/2019 partneri: University of Belgrade, Technical faculty in Bor (Srbsko), Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (CZ), University of Economics in Katowice (PL), Obuda University (HU).
22020344 Increasing digital competencies – the growth of education in society – Partneri: Ostravská univerzita (Pedagogická fakulta), Fundacja Pro Scientia Publica, Trvanie projektu: 1.11.2020 – 30.4.2021. Medzi hlavné priority, na ktoré projekt poukazuje, patrí posilnenie profilu učiteľských profesií a posilnenie rozvoja kľúčových kompetencií, pričom ich spoločným menovateľom je zlepšenie vzdelávania.
22110036, Possibilities and barriers for Industry 4.0 implementation in SMEs in V4 countries and Serbia: partneri: University of Belgrade, Technical faculty in Bor (Srbsko), Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (CZ), University of Economics in Katowice (PL), Obuda University (HU). Cieľom projektu je vyvinúť praktickú softvérovú aplikáciu prispôsobiteľnú potrebám rozhodovacích orgánov v malých a stredných podnikoch.
H2020
101004811 – Critical Exploration of Media Related Risks and Opportunities for Deliberative Communication: Development Scenarios of the European Media Landscape – MEDIADELCOM; trvanie projektu: 36 mesiacov, FMK UCM – partner, zodpovedný riešiteľ: prof. PhDr. Slavomír Gálik, PHD., partneri: University of Tartu – EE, Masaryk University – CZ; University of Warsaw – PL; University of Zagreb – HR; Sofia University – BG; Rigas Stradins University – LT; Technical University of Dortmund – DE; University of Milan – IT; Hellenic Foundation for European and Foreign Policy – GR; Center for Independent Journalism – RO; Mertek Media Monitor – HU; Jönköping University – SE; Internationella Handelshögskolan I Jönköping/ Jön-köping International Business School (JIBS) – SE; Mid Sweden University – SE; Institute for Comparative Media and Communication Studies, Austrian Academy of Sciences/University of Klagenfurt – AU; Media Diversity Institute Global – BE.
Medzinárodný projekt MEDIADELCOM je zameraný na skúmanie vývoja žurnalistiky od roku 2000 a jej aktuálneho stavu vo vybraných európskych krajinách (spolu 14 krajín a 17 inštitúcií). Vývoj a aktuálny stav žurnalistiky sa bude zisťovať prostredníctvom mapovania 4 domén: 1) Žurnalistika ako súčasť spravodajského mediálneho priemyslu a podnikania; 2) Mediálne kompetencie; 3) Technologické zázemie a inovácie; 4) Právna a etická regulácia médií. Súčasťou tohto výskumu bude aj vyhodnocovanie pozitívnych a negatívnych trendov vo vývoji žurnalistiky a celkové zhodnotenie stavu deliberatívnej komunikácie v jednotlivých európskych krajinách
Lifelong Learning Programme
539628-LLP-1-2013-1-NL-Erasmus-EIGF Governance and adaptation to innovate modes of higher education provision, doba riešenia: október 2013 – apríl 2016, konzorcium: Maastricht University, School of Governance, École Normale Supérieure de Lyon, Dublin Institute of Technology, University of Latvia, Lucian Blaga University of Sibiu, Comenius University in Bratislava, University of Ss. Cyrill and Methodius, Trnava (sme len partnerom), University of Maribor, University of Salamanca, ECYT Institute, University of Alicante, University of Strasbourg, RAND Europe.
Creative Europe
2015 – 1450/001 – 001 Festival of Art and Independent Games LAG, doba riešenia: 2015 – 2019, konzorcium: Sliezska univerzita v Katoviciach , Ostravská univerzita, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave (partner).
Nórsky finančný mechanizmus – cezhraničná spolupráca
CBC01021 Komunikáciou k prosperite Slovensko – Ukrajinského prihraničného regiónu (COPESU), doba riešenia: 2015 – 2017, konzorcium: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave (hlavný žiadateľ), Univerzita Užhorod (Ukrajina), RRA Svidník.
Grant EHP
CLT03006 FOTOROMA – Zvyšovanie povedomia o kultúrnej rozmanitosti Rómov a budovanie interkultúrneho dialógu prostredníctvom fotografie, doba riešenia: 2016, konzorcium: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave (hlavný žiadateľ), Kulturbyrået Mesén AS (Nórsko), Rúbanka o.z.
Erasmus+
2017-1-PL01-KA204-038869
Location – based games as a contemporary, original, and innovative method of seniors´ teaching and learning, doba riešenia: 2017 – 2018, konzorcium: Fundacja Pro Scientia Publica (Poľsko), Mykolo Romerio Universiteras (Litva), Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave (partner), Kairos Europe (UK). Evens Foundation.
2014-EF
Projekt s názvom Junior and Senior Academy (JASA), financovaný belgickou organizáciou Evens Foundation, ktorý bol ocenený ako jeden z najlepších príkladov dobrej praxe v oblasti mediálnej výchovy. Cieľom projektu bolo zvyšovanie povedomia o kritickom a zodpovednom používaní rôznych druhov médií a posilňovanie medzigeneračných vzťahov.
Public Policies in Media and Information Literacy in Europe Training and Capacity-Building in the Digital Age (2014-2015)
Projekt, ktorého koordinátorom bola Sorbonne Nouvelle University v Paríži. V rámci projektu, do ktorého je zapojených 29 krajín Európy bola pripravená súhrnná vedecká správa mapujúca problematiku aktuálneho stavu mediálnej výchovy a mediálnej gramotnosti v Európe. Členovia Katedry mediálnej výchovy a IMEC – Centra mediálnej gramotnosti koordinovali výskumné aktivity na Slovensku a vypracovali projekt a analytickú správu s názvom Media and Information Literacy Policies in Slovakia.
Visegrad Fund 2015-VF
Projekt Media Literacy in Public Education, ktorý bol zameraný na rozvoj mediálnej gramotnosti vo verejnom školstve a jeho prioritou projektu bolo zmapovať stav mediálnej gramotnosti v jednotlivých krajinách V4. Na projekte participovali Corvinus University z Budapešti v Maďarsku, Slezská univerzita v Katowiciach v Poľsku, Centrum pre štúdium vysokého školstva v Prahe a Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave.