MEDINÁRODNÉ VZŤAHY


Špičkovú medzinárodnú úroveň v odbore mediálne a komunikačné štúdiá možno deklarovať nasledujúcimi oblasťami pôsobenia, v ktorých badať neustály proces zlepšovania sa:

  • Vydávanie štyroch vedeckých časopisov indexovaných v prestížnych medzinárodných citačných databázach – ako jediné vedecké pracovisko na Slovensku (v roku 2013 jeden časopis vo WoS, v roku 2020 štyri časopisy vo WoS, z toho jeden aj v Scopuse). Túto skutočnosť možno považovať za špičkovú medzinárodnú úroveň.

  • Organizovanie najväčšej medzinárodnej vedeckej konferencie v príslušnom odbore na Slovensku – od roku 2008, ako jediná fakulta v odbore. Niekdajšie vedecké konferencie Megatrends and Media a Marketing Identity sú aktuálne zlúčené do nového, spoločného formátu – Marketing & Media Identity. Výstupy (konferenčné zborníky v anglickom jazyku) sú každoročne indexované v databáze WoS – špičková medzinárodná úroveň.

  • Členstvá v medzinárodných organizáciách – významná medzinárodná úroveň.

  • Členstvá v medzinárodných konzorciách pri prípravách medzinárodných projektov (v roku 2013 bez členstva, 2020 – 7). Aktuálne riešený medzinárodný projekt H2020 Mediadelcom, účasť na riešení medzinárodného projektu CEDMO – Central European Digital Media Observatory – špičková medzinárodná úroveň.

  • Spolupráca v oblasti mobilít – v roku 2013 30 škôl, od roku 2020 65 škôl – významná medzinárodná úroveň.

  • Ostatné hodnotenie úrovne vedecko-výskumnej a umeleckej činnosti v rámci komplexnej akreditácie – (A-) – najlepšie hodnotenie na Slovensku vo vtedajšom odbore 3.2.3 masmediálne štúdiá, dnes 7205 mediálne a komunikačné štúdiá – špičková medzinárodná úroveň.

  • Skóre 3,52 v hodnotení VER 2022 – najlepšie hodnotené pracovisko na Slovensku v oblasti hodnotenia „Masmediálne a komunikačné vedy“. Štyri predložené výstupy hodnotené na úrovni špičkovej medzinárodnej kvality – špičková medzinárodná úroveň.