
Aj tohtoročné témy na konferencii ŠVOaUK dokazujú neobmedzenú kreativitu študentiek a študentov
Účasť na tejto akcii študentkám a študentom pomáha získať väčšiu istotu pri vystupovaní, obhajobe vlastných názorov a prijímaní spätnej väzby, hovorí Sivoňová.
Tohtoročná Študentská vedecká, odborná a umelecká konferencia (ŠVOaUK) opäť ponúkla študentkám a študentom z FMK podeliť sa o svoje projekty pred odbornou porotou. Akcia sa konala 29. apríla a dokopy 30 účastníčok a účastníkov prezentovalo práce v troch sekciách.
„Účasť na Študentskej vedeckej, odbornej a umeleckej konferencii (ŠVOaUK) je pre študentky a študentov skvelou príležitosťou ukázať, na čom pracovali, podeliť sa o svoje nápady a zároveň si vyskúšať prezentovanie pred odborným publikom“ povedala o akcii Paulína Sivoňová, vedecko-výskumná pracovníčka, ktorá podujatie organizuje.
Účastníkom akcia zároveň ponúka možnosti, ako zlepšiť svoje schopnosti a zručnosti. „Konferencia im pomáha získať väčšiu istotu pri vystupovaní, obhajobe vlastných názorov a prijímaní spätnej väzby. Zároveň im umožňuje vidieť, čo zaujíma ich spolužiakov, navzájom sa inšpirovať a odchádzať s novými skúsenosťami, ktoré im v budúcnosti môžu pomôcť pri štúdiu aj v kariére,“ uviedla Sivoňová.
„Za najväčší prínos ŠVOaUK považujem možnosť spojiť kompetencie viazané na vytváranie odborných textov so schopnosťou samostatne a systematicky prezentovať poznatky pred publikom. Ide tak o bezpečný komunikačný priestor, ktorý zúčastneným poskytuje príležitosť na získanie cennej spätnej väzby k prezentačným zručnostiam a diskusiu o rozličných zaujímavých témach,“ uviedla prodekanka pre vedeckovýskumnú činnosť a zahraničné vzťahy Jana Radošinská.
Od investigatívnej žurnalistiky po edukačné hry o utečencoch
Aktuálnymi témami, ktorým sa študentky a študenti vo svojich prácach venovali, boli rôzne. „V sekcii marketingovej komunikácie sa venovali napríklad zelenému marketingu, kvantovému marketingu či vplyvu farieb na vnímanie produktov v reklame,“ uviedla Sivoňová.
V oblasti médiá a komunikácia dominovali témy ako personalizácia novinárok a novinárov v online žurnalistike, dopad sociálnych médií na medziľudské vzťahy, westernizácia v kórejskej popkultúre či význam investigatívnej žurnalistiky.
„Sekcia umeleckej komunikácie a digitálnych hier ukázala neobmedzenú kreativitu študentiek a študentov – venovali sa dokumentárnej fotografii, inovatívnym kamerovým technikám v hororových hrách, konceptu Live Cinema Theatre, gamifikácii vo vzdelávaní či edukačným hrám o utečencoch,“ dodala Sivoňová.
Tento rok sa prihlásilo 30 študentiek a študentov
„Študentská, vedecká, odborná a umelecká konferencia je veľmi milá príležitosť na výmenu poznatkov a rôznych perspektív pre aktívne študentky a aktívnych študentov," povedala Radošinská.
„S potešením konštatujem, že naše študentstvo je v tomto ohľade dlhodobo angažované, aj napriek tomu, že záujem o prezentovanie v jednotlivých sekciách každoročne kolíše. Napríklad v tomto roku sa prihlásilo oveľa viac prezentujúcich v oblasti médií a komunikácie, kým minulý rok zaznamenala podstatne vyššiu účasť sekcia marketingovej komunikácie,“ uviedla Radošinská.
Tento rok sa konferencie zúčastnilo dokopy 30 študentiek a študentov. Svoje práce prezentovali v troch sekciách: marketingová komunikácia (prihlásených 6 prác, prezentovaných 5), médiá a komunikácia (prihlásených 14 prác, aktívne odprezentovaných 12 prác) a napokon umelecká komunikácia a digitálne hry (prihlásených a odprezentovaných 10 prác). Zoznam víťaziek a víťazov nájdete na stránke ŠVOaUK.
V prípade úspechu je rozhodujúci aj záujem o tému
Kvalitatívna úroveň výstupov je rôzna a do istej miery sa odvíja aj od fázy štúdia, v ktorom sa účastníčky a účastníci nachádzajú. „Je úplne prirodzené, že študentky a študenti nižších ročníkov prejavujú pri prezentáciách menšiu mieru sebaistoty. Ich príspevky však dokážu dosiahnuť kvalitu porovnateľnú s výstupmi ľudí, ktorí aktuálne završujú magisterské štúdium,“ uviedla Radošinská.
„Rozhodujúci je vždy záujem o konkrétnu tému spojený s ochotou naučiť sa viac a pracovať nad rámec oficiálnych študijných osnov. Najväčšou výzvou preto pre nás zostáva presvedčiť študentstvo nižších ročníkov, že toto podujatie má význam a výber ocenených príspevkov veľmi často zahŕňa aj práce ľudí zastupujúcich bakalárske ročníky,“ dodala napokon Radošinská.