
Naša absolventka je na titulke Forbesu. Šéfuje trnavskej automobilke
Monika Poussard je prvá žena a súčasne aj prvá Slovenka na čele jedného z piatich veľkých automobilových závodov na Slovensku, Stellantis Trnava vedie od apríla 2024. Na FMK vyštudovala marketingovú komunikáciu.
V aprílovom vydaní sa spolu s ďalšími dvoma ženami objavila na titulke časopisu. Je tiež v rebríčku Forbesu Top ženy slovenského biznisu 2025 v kategórii "Top manažérky". Prečítajte si s ňou rozhovor, v ktorom hovorí najmä o šéfovaní automobilke v období, v ktorom postupne nabieha výroba viacerých nových modelov a v ktorom automotive čelí vážnym globálnym výzvam.
Vyštudovali ste marketing na trnavskej Univerzite Cyrila a Metoda. Ako ste sa odtiaľ dostali k automotive biznisu?
Marketing som študovala už počas práce na Liptove, kde som pracovala ako plánovač v joint venture na výrobu káblových zväzkov. V tej dobe som tú prácu dostala len vďaka znalosti angličtiny, ktorú som sa začala učiť počas materskej dovolenky, keď som sa pri deťoch trošku „nudila“.
Po roku práce mi môj viceprezident ponúkol prácu manažéra logistiky, keďže naša firma sa začala rozrastať. Stať sa manažérom bez vysokej školy bolo v tej dobe v podstate nemožné, neostávalo mi tak nič iné, len začať popri deťoch a práci študovať diaľkovo.
Vybrala som si vysokú školu, ktorú matka a zároveň manažérka počas víkendov zvládne. Okrem marketingu mi však napokon dala aj veľké znalosti ekonómie a manažmentu.
» Prečítajte si celý rozhovor na forbes.sk alebo v printovom vydaní mesačníka.
Väčšiu života jazdila na SUV-čkach, z porady na poradu sa ale presúva bicyklom, prezrádzajú o nej redaktori mesačníka Forbes v podcaste, ktorý vyšiel koncom marca. Čo znamená, že má mentalitu horolezca, prečo na "dolniakoch" trpí, koľkými jazykmi Poussard hovorí či koľko hodín denne pracuje? Dozviete sa v podcaste. ↓
Zdroj titulnej foto: linkedin.com/Monika Poussard, Robo Homola