Tohtoročný TVAT prinesie veľké príbehy o zodpovednosti, tvorbe a inšpirácii
Plodné diskusie budú opäť v Kine OKO. Registráciu na Týždeň vedy a techniky spúšťame už v pondelok.
V novembri prinesie Týždeň vedy a techniky sériu diskusií a prednášok s výraznými osobnosťami z mediálnej, hernej či marketingovej scény. Od pondelka 10. do stredy 12. novembra budú študenti môcť zažiť tri dni plné inšpiratívnych rozhovorov, skúseností z praxe a príbehov o tom, ako sa tvorba mení na zodpovednosť a vášeň na profesiu.
Podujatie sa aj tento rok uskutoční v Kine OKO a študentstvo sa bude môcť registrovať na jednotlivé prednášky prostredníctvom platformy Eventbrite. Registrácia bude spustená v pondelok 3. 11. 2025 o 18:00.
Zodpovedný influencing a svet herných komunít
Týždeň odštartuje v pondelok diskusia „Content Creatorstvo & zodpovedný influencing“, ktorú bude moderovať Magdaléna Švecová. Na pódiu sa stretnú známa Blue Grandma spolu so svojím vnukom, aktivista Marek Mach a ľudskoprávna konzultantka Liberty Blake Simon. Diskusia otvorí tému autentického online obsahu a zodpovednosti influencerov v čase, keď sociálne siete formujú názory i hodnoty mladých ľudí.
Na dopoludnie nadviaže prednáška Miriam Kubovovej z herného štúdia Nine Rocks Games. Pod názvom „Herná komunita ako ekosystém“ priblíži, ako sa dá udržať komunita hráčov pri živote aj roky po vydaní hry.
Desať rokov zmeny v slovenskej žurnalistike a virálne značky
V utorok sa pozornosť presunie k médiám a marketingu. Novinárka a bývalá šéfredaktorka Beata Balogová priblíži v diskusii „10 rokov v SME“, ako vstup investora zmenil slovenskú žurnalistiku a redakčnú nezávislosť.
O tom, ako sa z regálu stal virál, porozpráva Buba Mikušová, Head of TikTok v agentúre daren&curtis. Vysvetlí, ako Lidl a ďalšie značky využívajú TikTok na budovanie komunity a zábavného, no strategického obsahu.
Deň uzavrie herný producent Marek Hlavatý z indie štúdia ARTillery, ktorý priblíži cestu slovenskej hry Jotunnslayer: Hordes of Hel od nápadu až po úspešný launch.
Od podcastov po influencer marketing
Streda sa ponesie v znamení médií a tvorby značky. Ráno sa študenti dozvedia „Ako sa rodia najpočúvanejšie podcasty na Slovensku“ od Tomáša Prokopčáka (SME a ZAPO), Simony Mičovej (Bauer Media) a Patrície Voľanskej (Denník N).
Popoludní sa predstaví Tomáš Fongus, absolvent FMK a osobný fotograf českého prezidenta Petra Pavla, ktorý priblíži cestu „z FMK na Pražský hrad“.
Týždeň uzavrú dve diskusie o influenceroch a autentickom marketingu – s Janou Malagou, Tomášom Palovským a influencerom lifebymatus, a následne o tom, ako sa z hobby môže stať povolanie, v debate „Z hobby k fulltime jobu: Marketing zdola“.
Komplexný program nájdete na webe https://tvat.fmk.sk/
Sledujte FB event Týždeň vedy a techniky 2025 @FMK UCM.
