Týždeň vedy a techniky má aj tento rok nadupaný program. Na FMK vystúpia odborníci a odborníčky z top spoločností na Slovensku
V Kine OKO sa od 11. do 13. novembra vystrieda 23 zástupcov a zástupkýň z odvetví médií, marketingu a digitálnych hier.
"Myslím si, že aj tento ročník opäť reflektuje dôležité a aktuálne témy zo všetkých oblastí, o ktoré sa naši študenti zaujímajú. Sme radi, že takto môžeme prepojiť akademické prostredie s praxou, pretože je to pre nás prínosné," hovorí organizátorka Vladimíra Jurišová.
Dodáva, že registrácia sa začne už v utorok 3. novembra o 18.00 hod. prostredníctvom Eventbrite.
Pondelok 11. november
Program otvorí v pondelok 11. novembra diskusia na tému Politická satira, kde sa Lucia Sitár Pazičová, scenáristka a kreatívna producentka relácie Ťažký týždeň, spolu s podcasterom Adamom Blaškom budú rozprávať o tom, ako v dnešnej spoločnosti robiť satiru na politiku. Diskusiu bude moderovať Magdaléna Švecová. Hneď po nej bude nasledovať prednáška Ako zmenil TikTok hru digitálnej reklamy, kde Danko Vachuna, Head of Digital v agentúre THIS IS LOCCO, priblíži, ako TikTok zmenil pravidlá digitálnej reklamy a čo môžeme očakávať v roku 2025.
Po obednej prestávke sa účastníci môžu tešiť na prednášku Ako sa nestratiť medzi 8000 mobilnými hrami, ktoré vychádzajú každý mesiac?, ktorú povedie Martin Luther, zakladateľ a marketingový riaditeľ spoločnosti AdSpawn. Predstaví najdôležitejšie aspekty marketingu v mobilnom hernom priemysle. Pondelkový program zakončí diskusia Nová generácia kreatívnych riaditeľov 2.0, v ktorej špičkoví kreatívci ako Jakub Svetlík, Juraj Kováč, Adam Marčan a Jakub Kuvik budú diskutovať o nových trendoch v reklame.
Utorok 12. november
V utorok sa pozornosť sústredí na žurnalistiku a komunikáciu s verejnosťou. Diskusia Je sloboda televíznej žurnalistiky na Slovensku ohrozená? s Jankou Krescanko Dibákovou, Mirom Frindtom a Adelom Ghannamom sa zameria na aktuálnu situáciu v televíznom spravodajstve a politické tlaky na médiá. Následne sa pozrieme na to, čo vyžaduje Generácia Z od značiek, kde Roman Pudmarčík, Branislav Čevela a Marek Mikle rozoberú, či mladí ľudia naozaj očakávajú od značiek zodpovedný prístup a udržateľnosť, alebo ide len o marketingový trik.
Utor program zavŕši prednáška Umelá inteligencia – to najlepšie pre študentov, kde odborník na AI Martin Spano priblíži praktické možnosti využitia umelej inteligencie v akademickom prostredí a ako môže pomôcť študentom získať konkurenčnú výhodu. Popoludní vystúpi Alexander Buzgó s prednáškou Keď menej je viac – dizajnovanie hry Preserve, kde porozpráva o minimalistickom prístupe k vývoju hier a o procese tvorby slovenskej hry Preserve.
Streda 12. november
Posledný deň prinesie ďalšie zaujímavé témy. Diskusia Ako robiť novinárčinu v časoch, keď vládni politici ignorujú médiá s novinárkami Máriou Benedikovičovou a Martinou Törökovou otvorí debatu o tom, ako novinári čelia novým výzvam, keď im politici odopierajú prístup k informáciám. V rámci diskusie Sú tradičné médiá mŕtve? budú Miriam Kittler, Marek Šulik a Rasťo Kaňuch hľadať odpovede na otázku, či majú tradičné formy médií stále miesto v čase dominancie online platforiem.
Neskôr sa účastníci môžu tešiť na prednášku Vladimíra Šnídla z Denníka N s názvom Prečo sa mnoho chlapcov zaľúbilo do Andrewa Tatea, kde sa bude venovať vplyvu kontroverzného influencera na mladých ľudí. Stredajší program zakončí Peter Ondo s prednáškou AI pod kontrolou, kde sa bude diskutovať o tom, či umelá inteligencia ohrozuje pracovné miesta grafikov, alebo ponúka nové možnosti pre kreatívny priemysel.
Kapacita Kina OKO je obmedzená, preto neváhaj a zaregistruj sa cez Eventbrite: bit.ly/registraciatvat2024
Registráciu spúšťame v nedeľu 3. 11. o 18.00 hod.
Sledujte FB udalosť Týždeň vedy a techniky 2024 @FMKUCM, aby vám nič dôležité neušlo.