Lenka Ďurišová v podcaste FMK Insights: Láska k rádiu sa v Aetteri vytvorila sama
V štúdiu prezradila, ako sa dostala na pozíciu produkčnej pre najpočúvanejšiu rannú šou Hemendex.
Lenka Ďurišová aktuálne pôsobí ako produkčná relácie Hemendex v rádiu Expres. Je absolventkou masmediálnej komunikácie a svoje skúsenosti z doktorandského štúdia marketingu zúročuje v poobedňajšej „šichte“ v marketingovej agentúre. O svojich skúsenostiach prišla porozprávať do podcastu FMK Insights. Zhovárala sa s ňou Slávka Gracová.
Študovala si masmediálnu komunikáciu na FMK. Mala si aj nejakú konkrétnu predstavu o tom, čo chceš docieliť alebo robiť?
Nemala som konkrétnu predstavu. Je ale pravda, že keď som sem prišla a videla som všetky možnosti, ktoré táto škola ponúka, tak som sa absolútne nevedela rozhodnúť. Preto som bola všade a snažila som sa robiť všetko. Vieme, ako to v praxi potom funguje, respektíve skôr nefunguje.
Zapájala som sa aj do časopisu, aj do televízie, ale tá ma omrzela veľmi rýchlo. Pochopila som, že s takou tvárou len do rádia. Zapájala som sa aj do rádia, dokonca aj do spevokolu.
To môžem potvrdiť. Spievali sme spolu.
Áno, presne tak. Vedela som, že ma nejakým spôsobom bavia všetky smery, len som sa v tom snažila nájsť. Čo ma vždy extrémne bavilo, bude baviť, baví ma aj dnes a využívam to vo svojej práci – okrem hovoreného slova – je písanie. Veľmi rada píšem. Myslím si, že niekedy sa viem lepšie vyjadriť písaním ako rozprávaním. Preto som inklinovala k časopisu a myslela som si, že tam mi bude dobre.
Láska k rádiu sa časom vytvorila sama a tu v Aetteri som začínala na pozícii redaktorky spravodajstva. Preto, ak už som si myslela, že budem niekedy robiť v rádiu, tak to bude spravodajstvo.
Kedy si v študentských časoch začala pracovať na niečom, čo sa už trošku aj podobalo tomu čo študuješ alebo čo by si raz v živote chcela robiť?
Myslím si, že v druhom ročníku, kedy som začala v Aetteri. Bola to veľká škola, pretože sme mali hlasovú pedagogičku, veľa workshopov, ľudí z praxe, rôzne súťaže. To už bol veľmi dobrý nástrel do mojej budúcnosti.
V treťom ročníku, keď som písala bakalársku prácu, som sa vďaka nej dostala do Expresu. Mala som tému o hlavnej spravodajskej relácii Rádia Expres a chcela som priniesť aj niečo reálne, výskum, moje pozorovanie, nielen opísané veci. Vďaka školiteľovi vtedajšej bakalárskej práci – Andrej, pozdravujem – som sa dostala do Expresu. Tam sme si tak sadli, že keď som začínala štvrtý ročník, už som tam pracovala.
Hneď si išla do najpočúvanejšieho rádia?
Áno. Ale pracovala viac ako päť rokov na pozícii dopravného asistenta/asistentky. To je v podstate pozícia pre študenta alebo pre brigádnika. Do programu a vysielania som sa nedostala hneď. Mojou úlohou bolo vtedy dvíhať telefón a na mape zaznačovať, kde presne je hlásená nehoda, zapísať to do systému. To si následne moderátor otvorí v štúdiu a prečíta.
Stal sa ti aj nejaký bizár, keď ti niekto volal?
Tých bolo strašne veľa. Na rôzne sviatky, napríklad na Halloween, mi volali ľudia, že nejaký pán so sekerou zastavuje autá. Robila som aj počas Silvestrov a Vianoc, vtedy to boli aj nočné. Hlavne počas zím, kedy boli zapadnuté horské priechody alebo veľa kamiónov, som mala veľa telefonátov. Tam sa našli rôzne bizarnosti.
Najviac si spomínam, hoci to nie je úplne veselý zážitok, keď som robila nočnú v deň, kedy havaroval DJ EKG. V noci niekto volal, že na diaľnici ide auto v protismere. Preto som to zapísala a aj sme to dali ako mimoriadny dopravný servis. O pár hodín neskôr som sa dozvedela, že na tej lokalite nastala čelná zrážka. DJ EKG nebol v protismere, ale nejaké auto doňho napálilo.
Ak sa chcete dozvedieť viac, vypočujte si celý podcast:
V epizóde s Lenkou Ďurišovou sa ešte dozviete:
- Čo sa v práci musela doučiť a čo zo štúdia využíva.
- Prečo vodič horiaceho kamióna zavolal ako prvej jej a nie záchranárom.
- Ako sa vypracovala v Rádiu Expres.
- Ako je možné získať pozíciu v súkromnom rádiu.
- Akú má skúsenosť s prácou v PR agentúre v rámci politického marketingu.
- Čo všetko zahŕňa jej práca produkčnej rannej šou.
Epizóda s Lenkou Ďurišovou je prvá a zároveň najpočúvanejšia v sérii FMK Insights. V ostatných častiach nájdete ďalšie rozhovory s našimi absolventkami a absolventami o svete masmédií, marketingu aj digitálnych hier.
Všetky časti si môžete vypočuť v podcastových aplikáciách vrátane Spotify, Apple Podcasty či YouTube. Epizódy nájdete aj na našom webe.