Učitelia budúcnosti: Skúsený lektor školil doktorandky a doktorandov FMK
Jozef Strakoš im v rámci didaktického školenia prezradil tajomstvá efektívnej výučby a priblížil inovatívne prístupy vo vzdelávaní.
Doktorandky a doktorandi z FMK absolvovali didaktické školenie so skúseným lektorom Jozefom Strakošom, ktorý pôsobí na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Zaoberá sa všeobecnou didaktikou, školstvom, tvorbou učebníc a edukačných zdrojov či pedagogikou a jej súčasnými alternatívnymi smermi.
Jozef Strakoš získal bohaté skúsenosti na stážach a pracovných stretnutiach v Nórsku, Švédsku, Rakúsku, Islande, Španielsku, Dánsku a Estónsku. Napísal tiež užitočnú publikáciu Pedagogická príprava a prax úspešných vysokoškolských učiteľov, ale aj mnoho ďalších prác.
Inovatívne formy výučby
Pod vedením Jozefa Strakoša absolvovali doktorandky a doktorandi dokopy tri povinné školenia. V rámci nich sa zaoberali témami, akými sú napríklad metódy a koncepcie výučby, motivácia študentiek a študentov alebo hodnotenie výsledkov výučby.
„Bolo to skvelé školenie, vďaka ktorému som lepšie pochopila, ako mám pracovať so študentkami a študentmi. Vytvorila som si osnovu toho, ako budú vyzerať hodiny – nie po informačnej stránke, ale tej technickej. Určite by som školenie odporučila aj iným, hlavne novým doktorandkám a doktorandom,“ povedala o didaktickom školení doktorandka Klára Zubková.
„Veľmi ma zaujalo to, ako sme rozoberali problematiku hodnotenia. Je to niečo, s čím sa stretávame každý a v podstate od detstva. Uvedomil som si, že som sa stretol aj s rôznymi typmi hodnotení a niektoré mi vyhovovali viac, iné menej, ale popísať som to nevedel. Myslím, že práve vďaka týmto didaktickým stretnutiam viem, aký spôsob hodnotenia dáva pre moje študentky a študentov najväčší zmysel a budem sa ho snažiť aplikovať,“ opísal stretnutia doktorand Matej Majerský.
Školenia prebiehali v uvoľnenej atmosfére a účastníčky i účastníci dostali priestor aj na riešenie didaktických problémov, s ktorými sa v praxi sami stretávajú.
„Zaujali ma poznatky o rôznych inovatívnych formách a prístupoch k výučbe, ako aj o samotnej spolupráci so študentkami a študentmi, ktorá je v procese vzdelávania kľúčová. Pán Strakoš vždy ochotne a trpezlivo reagoval na naše otázky a podnety, vyzýval nás na interakciu – čím sme sa, prostredníctvom diskusie, vzájomne obohacovali o vedomosti v danej problematike a ich použití v praxi. Budem rada, ak takéto didaktické workshopy budú na fakulte opäť,“ uviedla doktorandka Patrícia Nagyová.
Zdroj fotografií: Kristína Svítok Mayerová