Article Header Image

Naši kreatívci priniesli zlato z Bruselu. Klaudia a Jozef vyhrali s projektom „Pi menej, zaži viac“

Inšpirovali sa fenoménom FOMO – strachu z toho, že človek vynechá dôležité udalosti. Pozrite sa, ako vyzerá ich kampaň.

Študentka a študent FMK UCM v Trnave ukázali, že vzdelávanie o zodpovednej konzumácii alkoholu môže byť atraktívne a zrozumiteľné aj pre mladých ľudí. S touto témou zaujali aj za hranicami Slovenska – na medzinárodnej prestížnej súťaži United in Moderation Award 2025.

Klaudia Stanislavská a Jozef Prokein vytvorili kampaň o zodpovednom pití alkoholu mladých, s ktorou oslovili aj odbornú porotu v Bruseli. Ich projekt s názvom „Pi menej, zaži viac“ cieli na generáciu Z a stavia na silnom, ľahko zapamätateľnom posolstve. V práci sa vyhli moralizovaniu a tému spracovali tak, aby bola pochopiteľná a blízka mladým ľuďom.

Pozrite si kampaň našich študentov:

Nosná téma je študentstvu blízka

Ich hlavnou inšpiráciou bol fenomén FOMO (angl. Fear of Missing Out), teda strach z toho, že človeku ujdú dôležité momenty v živote. Tento princíp preniesli na situácie, kedy to ľudia s alkoholom preženú natoľko, že už nevnímajú, čo sa deje okolo nich.

Autori vniesli do projektu silnú víziu, nadhľad a použili jazyk, ktorý medzi mladými funguje. „Vychádzali sme z insightu, ktorý poznajú hlavne študentky a študenti: keď vymeškajú jeden deň v škole, tak práve vtedy sa tam stanú tie najzaujímavejšie veci. Aj s alkoholom je to veľmi podobné,“ vysvetľuje ocenená študentka Klaudia Stanislavská.

„Nezdá sa to, ale produkcia kampane ohľadom alkoholu je pomerne komplexnou témou, a preto sme si museli prejsť odbornými prednáškami z oblasti psychológie alebo práva,“ dodal Jozef Prokein.

Celý článok si môžete prečítať na webe Teraz.sk.

 

Zdroj obrázka: TASR/François de Ribaucourt


O autorovi:

Mgr. Mária Dolniaková
Mgr. Mária Dolniaková

Je denná doktorandka na FMK UCM v Trnave. Vo svojom výskume sa zameriava na filmovú a televíznu tvorbu, digitálne hry, onlinovú a hernú žurnalistiku. Písala pre viaceré médiá. Vo voľnom čase rada uniká do fiktívnych svetov prostredníctvom kníh a hier.



Mohlo by vás tiež zaujímať: