
Tím z FMK zamieril do New Yorku. Diskutovali o budúcnosti médií a marketingu
Kolegovia a kolegyne z viacerých súčastí Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave sa v týchto dňoch zúčastnili na 11th INTERNATIONAL NEW YORK CONFERENCE ON EVOLVING TRENDS IN INTERDISCIPLINARY RESEARCH & PRACTICES.
Na konferencii, ktorá sa uskutočnila v dňoch 1. – 3. februára 2025, diskutovali s kolegami z Poľska, Turecka, Gruzínska, Azerbajdžanu, Brazílie a USA o viacerých výskumných oblastiach z prostredia marketingu a marketingovej a masmediálnej komunikácie.
Účastníci a účastníčky konferencie predstavili výsledky svojich výskumov a projektov, ktoré pokrývali široké spektrum tém v oblasti marketingu, digitálnej komunikácie a využitia umelej inteligencie. Prezentácie zahŕňali analýzy sociálnych médií, stratégií digitálneho marketingu a inovatívnych prístupov k interaktívnej komunikácii.
„Výskumníci/čky a odborníci/čky z rôznych krajín zdieľali poznatky získané v rámci medzinárodných aj lokálnych projektov, diskutovali o ich praktických aplikáciách a budúcich výzvach. Vzájomná výmena skúseností prispela k hlbšiemu pochopeniu aktuálnych trendov a možností využitia moderných technológií v marketingovej a masmediálnej komunikácii či vo vzdelávacej sfére,“ hovorí dekanka FMK Ľudmila Čábyová. V New Yorku predstavila dôležitosť sociálnych sietí v marketingovej komunikácii vzdelávacích inštitúcií.
Hovorili o podcastoch, AI, digitálnych hrách či Geniálnej priateľke
Ďalší členovia a členky slovenského tímu hovorili o rôznych aspektoch v spomínaných oblastiach. Napríklad doktor Andrej Brník o fenoméne podcastov, o sociálnych sieťach rozprával doktorand Denis Javořík v súvislosti s reklamnou gramotnosťou Gen Z. Nechýbala ani problematika umelej inteligencie, ktorej sa docentka Jana Galera Matúšová venovala v súvislosti s PR a docent Ján Višňovský v súvislosti s TV produkciou v digitálnej ére.
Ďalším okruhom bola téma digitálnych hier, o ktorej na konferencii hovorili docentka Zora Hudíková v spojitosti s mediálnou komunikáciou a profesorka Hana Pravdová z hľadiska zmien na pracovnom trhu. Doktor Tomáš Fašiang riešil efektivitu marketingovej komunikácie z hľadiska využívania dát a docentka Jana Radošinská sa zaoberala dramatickým seriálom Geniálna priateľka z hľadiska sociálnych významov a obrazov ženskosti.
„Konferencia v New Yorku zároveň priniesla príležitosť na predstavenie programov a služieb Kreatívneho centra Skladová,“ dodala na záver docentka Galera Matúšová, ktorá v ňom zastáva funkciu projektovej manažérky.
Zdroj fotografií: FMK